opowiadanie online

opowiadanie online

Za każdym razem, gdy myślę o pracy na lekcji, na pierwszym miejscu stoi człowiek. A narzędzia, to tylko narzędzia. Nie powinny ani budzić zachwytu, ani specjalnie razić. Mają być użyteczne. Tylko tyle lub aż tyle.

Przypatruję się narzędziowemu szaleństwu, które ogarnęło Internet z pewnym zaciekawieniem. W wielu miejscach można natknąć się na szybkie kursy i szkolenia z pracy online. Tymczasem jest głęboko przekonana, ze większość tego, czego potrzebujemy już znamy. Co więcej, czujemy się bezpiecznie z aplikacjami i platformami, które służą nam od lat, nie widzę więc powodu, by nagle porzucać je i uczyć się wszystkiego od nowa.

dobre, bo znane

Takim narzędziem są dla mnie dokumenty na dysku Google. Każdy użytkownik, który posiada adres mailowy zakończony na @gmail.com jest również posiadaczem całego pakietu dodatkowych akcesoriów ułatwiających pracę. Zaliczyć można do nich m.in. formularze, arkusze kalkulacyjne, You Tube, czy dokumenty oraz prezentacje. Rzecz jasna to nie wszystkie możliwości, ale nie ma potrzeby wymieniać teraz każdej jednej.

Od dawna proponowałam moim uczniom, by wypracowania, powstające w ramach projektów (<Stworzonych z wyobraźni> czy <Wypracowań na cztery ręce>) pisali na współdzielonych dokumentach. Dzięki temu można być w różnych miejscach, ale zdalnie pracować wspólnie. Wygodnie i ekonomicznie. Tak, jak lubimy. A przy tym te efekty… 🙂

opowiadanie online

Rozstając się z moją wychowawczą, Potwornie Fajną Klasą szóstą, umówiłam się z dziećmi, że w tym tygodniu popracujemy nad opowiadaniem z dialogiem. W ubiegłą środę zaprojektowaliśmy wspólnego bohatera, a dziś (korzystając z prezentacji) przeszliśmy do opisywania kolejnych przygód (gdy będą skończone, chętnie Wam je pokażę). Prosto i skutecznie. A do tego mieliśmy szansę się zobaczyć i nieco poplotkować. A to niemal równie ważne, jak sama lekcja.

Powyższy film pokazuje, jak w kilku kliknięciach stworzyć młodym ludziom wspólne miejsce do pracy. Gdy dołożymy do tego wideokonferencję, otrzymujemy niemal tak zorganizowane zajęcia, jakbyśmy wszyscy byli w szkole.

dla każdego?

Oczywiście, mam świadomość, że nie wszystko i nie zawsze można w ten sposób omówić, opracować. Że nie wszystkie dzieci mają stały dostęp do sieci, może ie maja komputera do własnej dyspozycji. Warto jednak próbować. Na tradycyjnych lekcjach też nie zawsze wszyscy są obecni, czyż nie?

PS Nie chcę negować potrzeby poznawania nowych metod i narzędzi pracy. Liczę tylko, że się (jako środowisko) opamiętamy i skupimy na tym, co ważne. Na dziecku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

9 komentarzy “opowiadanie online”