
Gimnazjum to dla mnie symbol. Pracę nauczyciela zaczynałam własnie z gimnazjalistami, zatem wygaszenie tychże jest dla mnie szczególnie znaczące. Kończy się pewien etap.
Praca metodą projektu- to moje pierwsze skojarzenie, gdy myślę o gimnazjalistach. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by w szkole podstawowej również korzystać z tej metody, jednak to nie to samo.
audiobook- projekt na pożegnanie
Tegoroczni trzecioklasiści zostali obarczeni całkiem sporym bagażem działań projektowych. Na zakończenie roku opracowali audiobooki oparte na opowiadaniach “Iskierka na zakrętach”. Ponieważ tekstów było tylko osiem, niektóre zostały nagrane dwukrotnie.
Przyznam szczerze, że z całej radosnej gromadki, tylko troje młodych ludzi nie wywiązało się z zadania. Reszta przyłożyła się mniej bądź bardziej i powstały “bajki do słuchania”. Sprawdźcie sami, jak im poszło. Moim zdaniem ujawniło się kilka talentów aktorskich 😀
Najważniejsze jest jednak, że ćwiczyliśmy umiejętności, które mogą okazać się potrzebne w dalszym życiu. Poza tym, na czym najbardziej mi zależało, uaktywniły się działania międzyprzedmiotowe. Po raz kolejny pokazaliśmy dzieciakom, że różne przedmioty mogą się uzupełniać. Czy nie o to powinno chodzić w szkole?
Jeśli macie ochotę sprawdzić, jak realizacja projektu, koniecznie zajrzyjcie <tu>. Ciekawa jestem, czy i Wy macie doświadczenia z nagrywaniem tekstów literackich. Podzielicie się?
