humanistyczne inspiracje informatyczne

Od czasu do czasu lubię poopowiadać o tym, co robię. To znacznie szybszy sposób, od opisywania działań, choć przyznam szczerze, że pisząc czuję się znacznie pewniej 😉 

Już po raz drugi miałam ostatnio okazję wystąpić podczas webinaru. Dzięki cyklowi #mentoroweInspiracje, w każdy trzeci wtorek miesiąca spotkam się ze wszystkimi zainteresowanymi, by szerzyć dobre praktyki. 🙂

Po inspiracje!

Tematów raczej nam nie zabraknie, bo w planach między innymi narzędzia do wykorzystania na zajęciach ze strorytellingu, czy film w edukacji. Nie myślcie, że tylko o technologii będzie mowa. Nie mogę przecież przemilczeć wykorzystania wszelkiego typu gier,  albo zapomnieć o lapbookach. Mówiąc krótko: będzie się działo!

Tymczasem, podczas ostatniego wystąpienia, opowiadałam o “Kodowaniu na humanie”. Temat nie jest obcy tym, którzy śledzą moje poczynania, ale i dla nich miałam mała niespodziankę 😉 Podczas webinaru towarzyszył mi robot codey rocky, o wdzięcznym imieniu Miłosz i to on podsumował  zakodowane lekcje.

Co jeszcze znajdziecie w nagraniu (tak, tak, nie moglam zostawić “na lodzie” tych, którzy z różnych przyczyn nie wzięli udziału na żywo)? Szyfrowanie, kolorowanie, budowanie z klocków. I choć jedna z uczestniczek czatu uznała, że działania offline uwsteczniają dzieci (bo te świetnie radzą sobie z multimediami, m.in. tablicą), ja nadal twierdzę, że logiczne myślenie, porządkowanie i selekcjonowanie informacji oraz przekładanie jednego systemu znaków na inny (czyli kodowanie własnie), to jedne z bardziej rozwijających umiejętności. I każde dziecko powinno je posiadać 😉

Skoro już wiecie, czego się spodziewać, nie pozostaje mi nic innego, jak zaprosić Was na powtórkę z lekcji nr 2. Temat: Kodowanie na humanie. Dajcie znać, czy znaleźliście coś dla siebie 😉

asia krzemińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.