poczęstuj się pytaniem ;)

poczęstuj się pytaniem

Idą święta, czas porządków. Sięgam na półkę, przeglądając pudełka, a tam… pozbawiona zawartości bombonierka. Już miałam ją wyrzucić, gdy…

Wpadł mi do głowy pomysł, by wykorzystać pudełko po czekoladkach i przygotować lekcyjną rozgrzewkę. Pomyślałam sobie, że zamiast słodkości mogę zamieścić w nim ugniecione karteczki z krótkimi pytaniami. W takiej formie można je przynieść właściwie na każdą lekcję (bez względu na omawiane zagadnienie i wiek uczniów).
Dość oczywistym jest dla mnie kierunek związany z zagadnieniami gramatycznymi. Wiem, że taka forma doskonale sprawdzi się podczas zajęć podsumowujących cykl dotyczący np. rzeczownika, czy czasownika. Można również poprosić uczniów, by to oni sami zapisali trudne dla nich zagadnienia, wymieszać dokładnie papierowe kulki, poukładać w pudełku i losować. Zyskujemy tym sposobem dodatkowe powtórzenie wiadomości.
Tak się złożyło, że w poniedziałkowy poranek wybieram się na zastępstwo do gimnazjalnych trzeciaków. Zaplanowałam zajęcia na temat związków frazeologicznych. Czy wiecie już, co znalazło się w słodkim schowku? 
asia krzemińska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

6 komentarzy “poczęstuj się pytaniem ;)”