tajemnicze lekcje

tajemnicze lekcje

Grudzień. Magiczny czas. Odpowiednia pora, by podczas webinaru #mentoroweInspiracje opowiedzieć o… pokojach zagadek 😉 

Każdy trzeci poniedziałek miesiąca, to wirtualne spotkanie z Wami. Nie ukrywam, że daje mi ono mnóstwo frajdy i energię do dalszego działania, nie mniejszą niż prowadzenie strony. W mijającym miesiącu postanowiłam podzielić się pomysłami na zajęcia w ruchu.

Tajemnicze lekcje

O czym opowiadałam? O metodzie stacji, bieganych dyktandach i pokojach zagadek. Wszystko oczywiście w oparciu o szkolną praktykę. Sprawdzone sposoby, wypróbowane na uczniach. Nie mogło być inaczej.

Skąd pomysł na taki temat? Często spotykam się z twierdzeniem, że przygotowanie escape room’u, czy stacji zadaniowych jest niezwykle czasochłonne. Wiele osób pyta, czy warto wprowadzać takie formy pracy w obliczu ogromu materiału, nad którym trzeba pracować. Odpowiedź jest prosta: zawsze warto 😀 Do tego chciałam Was przekonać. Mam nadzieję, że skutecznie.

Uwalniając pozytywne emocje, wykorzystując naturalna potrzebę ruchu, korzystając z oddziaływania hormonów odpowiedzialnych za odczuwanie przyjemności tylko zyskujemy. Moi uczniowie zwykle po takich lekcjach pytają: kiedy to powtórzymy 😉

Pobiegamy?

O tym, jak zaplanować “lekcję w ruchu”, możecie posłuchać na załączonym nagraniu. Liczę, że moje rady staną się dla Was inspiracja do własnego działania 🙂 Gdybyście mieli jakieś dodatkowe pytania, piszcie. Adres znacie 😀

W trakcie webinaru przywołane zostały rozmaite wpisy i strony. Listę linków znajdziecie poniżej.

  1. <ściana imiesłowów>
  2. <sztafeta przypadków>
  3. <stacje na strat>
  4. <poezja z przesiadką>
  5. <“Kamienie na szaniec” w stacjach>
  6. <wirtualne stacje>
  7. <generator kodów QR>
  8. <zagadkowa sprawa>
  9. <kieszonkowy pokój zagadek>

O notatkę graficzną, zbierającą najważniejsze treści, zadbała niezawodna <Maja Mark- polski w rysunkach>. Z tego miejsca raz jeszcze serdecznie za to dziękuję 😀

Muszę też przyznać, że z niecierpliwością czekam na Wasze opinie o “odkrzeslowionych” zajęciach 🙂 Dajcie znać w komentarzach, czy lubicie prowadzić takie lekcje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.