Gdybyście się zastanawiali, jak wyglądają zajęcia dla dyslektyków, dziś mam dla Was odpowiedź. W taki sposób pracujemy nad opanowaniem ortografii.
Powitanie:
uczestnik zajęć
losuje zdanie do dokończenia;
wszystkie zdania dotyczą
pozytywów, które miały
miejsce w ostatnim czasie.
Rozgrzewka:
„Magiczne
pudełko”
zamykanego pudełka,
wypełnionego
kaszą manną,
prowadzący wkłada
mały
przedmiot; jedne z uczestników zamyka oczy i za pomocą
dłoni
bada przedmiot w pudełku,
opisuje go tak, aby pozostali uczestnicy mogli odgadnąć,
co zostało
ukryte; ten, kto odgadnie, zmienia opisującego
i tak do momentu, aż
wszyscy będą
mieli szansę
być opisującym.
Zasadnicza część
zajęć:
ćwiczenie
wprowadzamy uczniów w tematykę
zajęć)
sylabowe”
otrzymują
kafelki z sylabami. Podczas gry dokładają
swoje kostki w taki sposób, aby otrzymać
wyrazy zawierające
„ch” lub „h”. Nie jest ważne
kto wygra, ale to by stworzyć
jak najwięcej
słów.
jak najwięcej”
powstałe
w wyniku układania
domina zostają
zakryte, a zadaniem uczniów jest odtworzenie jak największej
liczby z nich przez minutę.
Po upływie
wyznaczonego czasu sprawdzamy poprawność
zapisów (zaznaczając
kolorem te elementy, które są
błędne).
Wspólnie zastanawiamy się
nad interpretacją
plastyczną
słów,
która umożliwiłaby
łatwiejsze
kojarzenie i zapamiętanie.
palcem pisane”
uczestnik zajęć
otrzymuje tackę,
na której znajduje się
drobna kasza. Prowadzący
losuje słowa
(wszystkie wystąpiły
na zajęciach)
i prosi o zapisanie ich palcem na tackach. Jeśli
słowo
zostało
błędnie
zapisane, potrząsamy
tacką
i poprawiamy zapis.
Podsumowanie:
na zajęciach
podobało
mi się…”
uczeń
kończy
zdanie wymieniając
wybrany element. Swoją
wypowiedź
może
krótko uzasadnić.
2 komentarze “Ortograficzne zabawy sensoryczne”
Dopiero zaczynam przygodę jako nauczyciel wczesnoszkolny, więc dziękuję za Twoje pomysły! 🙂 Są inspirujące i oryginalne. Myślę, że Twoi uczniowie się świetnie bawią i uczą podczas Twoich zajęć. Brawo!
Bardzo mi miło, dziękuję 🙂