przymiotnikowa piramida

piramida przymiotników

Powtórzenie wiadomości z gramatyki w formie wycinanek? Bardzo proszę! Utwórzmy piramidę z przymiotników.

Praca po egzaminach z gimnazjalnymi trzecioklasistami stanowi rodzaj wyzwania. Materiał mamy właściwie zrealizowany, dzieciaki przeczytały, co miały do przeczytania, czas na <tańce na piłce>. Dlatego właśnie końcówkę maja oraz czerwiec poświęcamy na zamknięcie projektów rocznych oraz powtórzenie wiadomości zdobytych w całym cyklu nauki.
piramida przymiotników
Dziś przyszedł czas na przymiotniki. Oczywistym jest fakt, że większość z nich podlega stopniowaniu. Klasa podzieliła się na zespoły (wykorzystaliśmy w tym celu patyczki oznaczone kolorami). Zadaniem uczniów było znalezienie w kolorowych czasopismach odpowiednich dla każdej z grup słów. Wyrazy wycinaliśmy, a następnie umieszczaliśmy w wyznaczonych polach piramidy.
W ramach podsumowania omówiliśmy powstałą piramidę przymiotnikową. Wskazaliśmy na dwie możliwości tworzenia stopnia wyższego i najwyższego. Przyjrzeliśmy się przymiotnikom, które występują tylko w stopniu równym. Zajęcia zakończyliśmy zgodnym wnioskiem, że jednak coś w uczniowskich głowach się znajduje (mimo tego, że pogoda robi, co może, by odwrócić naszą uwagę od lekcji ?).
A jak Wy sobie radzicie w tych trudnych warunkach? Macie sprawdzone patenty? 
asia krzemińska

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

6 komentarzy “przymiotnikowa piramida”