ten zeszyt będzie ok!

ok zeszyt

Każdy ma jakieś postanowienia noworoczne, mam i ja. W tym roku szkolnym stawiam nie tylko na gamifikację (podobnie jak w zeszłym, o czy przeczytacie <tu>), zamierzam również w jeszcze szerszym zakresie wprowadzić ocenianie kształtujące na zajęcia.

Kiedy ostatnio szukałam materiałów dotyczących OK, dotarłam do zdania, które moim zdaniem definiuje zjawisko. Zakładało ono, że ocenianie kształtujące to nie tyle forma oceniania własnie, ale rodzaj relacji otwartej na potrzeby ucznia, dobrze zaplanowanej komunikacji. Przyznajcie, że to niezwykle trafna, a zarazem zwięzła definicja ?
Idąc tym tropem postanowiłam, że oprócz dołączonej standardowo do prac informacji zwrotnej (z wyszczególnionymi umiejętnościami) oraz cyklicznej ewaluacji, wprowadzę elementy charakterystyczne dla ok zeszytu. A co tam, jak szaleć, to szaleć. Zabawę zaczniemy od dodania do zwyczajowych notatek znaków graficznych, dzięki którym zapiski zostaną uporządkowane. Sądzę, że z czasem uczniowskie kajety staną się nieocenionym źródłem wiedzy, indywidualnie opracowanej, a jednak dla wszystkich tożsamej.
Na początek proponuję trzy znaczki. Myślę, że ich przesłanie jest jasne. W dalszej kolejności popracujemy nad innymi elementami. A może Wy coś podpowiecie? Pracujecie z ok zeszytami?
Na zakończenie mam dla Was coś, co mnie urzekło, piosenkę przygotowaną przez <Kasię Polak>, w której zawarte zostały najważniejsze zasady ok zeszytu. Lepszej reklamy nie można sobie wymarzyć.
asia krzemińska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

8 komentarzy “ten zeszyt będzie ok!”