Filtrujemy wiadomości

filtrujemy wiadomości

Potrzebujecie szybkiego pomysłu na ciekawe powtórzenie wiadomości? A może chcecie sprawdzić ile z ostatnich zajęć zapamiętali Wasi uczniowie? To ćwiczenie sprawdzi się idealnie ?

Przez kilka ładnych dni omawiałam z gimnazjalnymi pierwszakami kwestie związane rodzajami literackimi. Wymienialiśmy cechy charakterystyczne, omawialiśmy podobieństwa i różnice, szukaliśmy przykładowych tekstów bliskich uczniom. Przyszedł czas na podsumowanie i sprawdzenie, ile z tej wiedzy pozostało w głowach młodych ludzi.
Nie byłabym sobą, gdyby zajęcia nie zawierały choćby malusieńkiego efektu WOW ? Tym razem postanowiłam osiągnąć go wykorzystując… filtry do kawy. Na każdego ucznia przypadał jeden filtr, podzielony za pomocą zszywek na trzy części. Każda z “kieszonek” została opisana nazwą rodzaju literackiego.
Do zestawu należały również wąskie paski papieru, na których zapisano różnorodne informacje (np. narrator, pisana wierszem, fabuła i akcja, tekst główny i poboczny itd.). Zadaniem młodych ludzi było “przefiltrowanie” wiadomości w taki sposób, by każda karteczka trafiła do odpowiedniej “kieszonki”. 
Zadanie było wykonywane indywidualnie. Dzieciaki najpierw próbowały wykonać je samodzielnie. Jeśli nie radziły sobie z porządkowaniem, mogły skorzystać z zeszytów. Na koniec sprawdziliśmy wspólnie poprawność przyporządkowania. Z przyjemnością zauważyłam, że większość uczniów wykonała ćwiczenie z łatwością.
A jakie są Wasze sposoby na kreatywne podsumowanie wiadomości? Chętnie się zainspiruję ?
wasz belfer

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

4 komentarze “Filtrujemy wiadomości”